Ha már feliratkoztak a látogatók, akkor miért akarnak leiratkozni? Olvasom sokszor a fórumokon és egyéb oldalakon.

Nem bonyolult a válasz - nem tetszik a tartalom. Inkább azt  nehéz elfogadni, hogy leakarnak iratkozni, mert akkor azt gondolod, hogy biztos nem lesz többet már vásárló. De hidd el nincs egy dühösebb embernél rosszabb.  Ugyanis, ha nem tud leiratkozni, vagy csak nehezen találja meg a leiratkozást, akkor biztos lehetsz benne, hogy nem pozitív kritikát fogsz kapni, arról nem is beszélve, ha annyira dühös, hogy reklámozza különböző fórumokon, hogy milyen negatív tapasztalata van veled kapcsolatban. Na ekkor  már biztos, lehetsz benne, hogy több vásárlót vesztettél, mintha megkönnyítetted volna a leiratkozást és elvesztesz 1 embert.

 Amire törekedned kell, az az, hogy könnyű legyen leiratkozni.

Meg se forduljon a fejedben, hogy a hírleveledbe, nem teszed bele a leiratkozási linket. Egyből benyomnak spamba és egy idő után ha sokan benyomnak spambe a spam szűrű automatikusan a spamba fogja rakni a hírleveleidet és akkor nem sok értelme van annak, hogy használsz hírlevél küldő szoftvert.

Na de szerintem a legrosszabbak közé tartozik, az az eset, hogy ha le akarsz iratkozni és csak a honlapon tudod megtenni. Például egyik oldalra amikor felakartam iratkozni, akkor rögtön mellette volt egy olyan mező, hogy leiratkozáshoz is meg kellett adni az email címet. Olyan gyorsan mentem el arról az oldalról ahogy csak tudtam,pedig nagyon jó kis oldal volt. De kérdem én, ki az aki feliratkozik egy ilyen helyre majd észben tartja azt, hogy ha majd leakar iratkozni, akkor majd visszalátogat az oldalra. Senki. Előbb fogják a spambe nyomni az emailt.

Ne csináld meg azt, hogy parányi betű nagyságú a leiratkozási link a hírleveled végén. Azt meg pláne ne, hogy a linket úgy állítod be, hogy olyan színű legyen mint a többi betű. Vagyis, hogy teljesen beleolvadjon a szövegkörnyezetbe. Én ha ilyen esettel találkozom akkor spamet nyomok. Azért mert nem akarom magam úgy érezni, hogy átvertek.

Olyan esettel is találkoztam, amikor nagyon designos hírlevelet kaptam, általában a tartalom is nagyon hasznos volt. Aztán jött a honlap tulajdonosi váltás, és nem tetszett amit már küldtek. Azért is mert teljesen megváltozott a honlap tartalma és már nem azt nyújtották amire én feliratkoztam. Gondolom az előző tulajdonos átadta az email listát is amit összegyűjtött, ezzel nem kis szabályt szegve. No, de ez mindegy. A lényeg, hogy ezekben a hírlevelekben volt leiratkozási link. Csak amikor rákattintottam a linkre, akkor átdobott egy olyan oldalra ahol egy űrlapot kellett volna kitöltenem, majd a végén megadni az email címemet és küldés. Na ekkor úgy megnyomtam a spam gombot mint a húzat, nekem senki ne rabolja ezzel az időmet.

Legegyszerűbb ha a hírleveled elején feltüntetted azt a szöveget, hogy:

 Kedves XX. Ezt a hírlevelet azért kaptad mert, feliratkoztál a www.google.hu oldalunkra. Ha már nem szeretnél tőlünk kapni hírlevelet kattints erre a linkre:  leiratkozas link

És ez a link tényleg legyen a leiratkozás. Biztos lehetsz benne, hogy bár elvesztesz egy feliratkozott, több 100-at mentesz meg az által, hogy nem nyomják spambe a leveled.

Nem érdemes a látogatókat kihasználni és azt gondolni, ha már feliratkozott, akkor már meg van, mint hal a hálóban. Ez teljesen nem így van. A látogatót aki feliratkozott meg kell becsülni és értékes tartalommal ellátni. Csak így lehet belőle vásárló. Ha tiszta lapokkal játszol akkor azt a hírlap feliratkozók is megfogják hálálni.