A linkelés fontos a weblapod számára. Ha neked az egyik ismerősöd ajánl egy terméket, hivatkozik rá, hogy milyen jó akkor te azt könnyebben megveszed ha szükséged van rá, mert már a barátod is kipróbálta. Na a linkelés is pont ilyen. Pl. az online marketing esetében, ha úgy gondolom, hogy egy weboldal értékes, akkor belinkelem az előbb látott példa alapján. Ez azt jelenti, hogy adok egy szavazatot az adott oldalnak.

Melyek a linképítés szabályai:

Az anchor text mindig legyen releváns a honlapod tartalmával. Vagyis ha az oldalad a kertészeti munkagépek eladásával foglakozik akkor az anchor text ne az legyen, hogy virágok árusítása, még ha a kínálatodban az is van.Inkább legyen ahhoz hasonló mint a honlapod webcíme.

Ez azért fontos, mert  azok a látogatók akik  elolvassák az anchor textet már következtethessenek arra amivel te foglalkozol.

Példa: a látogató keress egy olyan helyet ahol virágot lehet venni. Meglátja a te anchor textedet ami a virágok árusítása. Hopp, rákattint, erre megjelenik az oldalad ami a kertészeti munkagépek eladásával foglakozik. És abban a pillanatban már ki is X-elte az oldaladat és megy tovább. Na most ez azért gond, mert a Google nézi, hogy a látogatók mennyi ideig tartózkodnak az oldalon. És ha azt veszi észre, hogy csak pár másodpercig akkor a Google elkönyveli azt az oldalt, nem értékes honlapnak és ezért nem is kerül előrébb a Google találati listájában.

 

Figyelj arra, hogy minőségi oldalra linkelj. Tehát ha egy olyan oldalon van a linked aminek a Page Rank-je 5-ös, akkor az sokkal többet ér mint ha 15 olyan oldalon helyeznéd el a linked aminek a Page Rank-je 1-2-es.

 

Naponta ne sokat linkelj, mert a Google ezt észre veszi és azt hiszi, hogy te spameled a világhálót és nem egy értékes oldalt ajánlasz. Naponta 2-3 link az elég.

 

Ne mindig csak a főoldalad linkeld. Ha az aloldalakat is linkeled akkor az erősíti a főoldalat is.

 

Ha új tartalommal szolgálsz a látogatóidnak akkor azt az oldalt ne rögtön linkeld. Várj pár napot, 1 hetet és azután hivatkozz az új tartalomra.

 

Ne használj robotot ami linkel erre ma már nagyon jó kis szoftverek vannak, csak nem sokat érnek. Mindig te linkelj személyesen, mert többet érsz el vele.

 

Ha katalógusokba linkelsz, mindig egyedi leírást adj meg és mindenhova más-más szöveget küldjél. A linkkatalógus tulajdonosok sem hülyék, azonnal átlátnak a szitán ha megpróbálod őket manipulálni. Arra nagyon kitudnak akadni, ha visszautasítanak és te pár hét múlva ugyanazzal a szöveggel akarod beküldeni a linked. Ezért ajánlom, hogy  készíts róla jegyzetet, hogy kinek mit és milyen szöveget küldtél, mikor fogadták el a linked, esetleg utasítottak vissza, ki a tulaj stb. Az is előfordulhat, hogy több katalógusnak ugyanaz a tulajdonosa és az egyik helyen visszautasított, akkor ha nem vagy neki szimpatikus (vagyis amit küldtél neki azzal nem győzted meg) akkor a másik katalógusba amit küldtél azt is visszautasítja.Általában a  katalógusokba valahol fel van tüntetve a tulajdonos neve. Visszautasítás esetén  se add fel, csak változtass a taktikádon.