A spam:

Minden olyan levél (vagy akár szórólap) amit a címzett személy megkap, de nem kérte és nem is adott engedélyt arra, hogy ilyen jelegű leveleket kapjon. Tehát egyszerűen mondva kéretlen levél.

A spam elnevezést egy húskonzervről kapta, amit Amerikában készítettek (még ma is gyártanak) és nagyon rossz ízű és állagú volt. Ma már azért ehetőbb a húskonzerv.

Na már most gondoljunk bele, senki sem szereti a spam leveleket. Aki kapja  pláne nem, de aki küldi annak sem az a szándéka, hogy spamet küldjön. Egyszerűen csak a termékéről vagy szolgáltatásáról tájékoztatni szeretné azokat a látogatókat akik a honlapján jártak és feliratkoztak  a hírlevélre.   

Na de akkor mégis, hogy lesz spam egy hírlevél?

Ez nagyon sok mindentől és mindenkitől függ. Függ attól aki kapja az e-mail levelet, aki küldi a levelet és a szolgáltatótól is függ akinek a hírlevél rendszerét használja a feladó.

Nézzük sorban:

  • Aki kapja az e-mailt.

Magamból kiindulva ha egy olyan feladótól kapok levelet akit nem ismerek akkor szinte automatikusan megnyomom a Gmailnak azt a funkcióját, hogy SPAM.  Ha nem teszem be automatikusan a SPAM mappába akkor annak csak az az oka, hogy a tárgy mezőbe nagyon jó szöveget írtak, ami nekem rögtön megtetszett vagyis megfogott. Szóval nagyon fontos a tárgy mező is. Például ha már azt írják bele, hogy „ Ingyen megkapod ezt a Nokia fényképezőt” vagy „Megnyerheted ezt és ezt ”. Nem hiszek a feladónak, mert általában átverés az egész.
Hogy miért? A levélben általában mindig feltételhez kötik az ingyen vagy a nyeremény termékeket. Biztos te is találkoztál már ilyen helyzettel, hogy azért, hogy ingyen megkapd vagy megnyerd a termékeket ki kellett töltened valamit vagy fel kellett iratkoznod valahova. Ismerős a helyzet ugye? Na már most ha pl. az írják, hogy új termék érkezett amit most olcsóbban megkaphatok akkor már érdemesnek tartom elolvasni a kínálatukat. Persze mindenkit más szöveg fog meg.

  • Aki küldi a levelet – vagyis a feladó

Nem mindegy, hogy a feladó milyen szöveget ír a hírlevélbe. Az előbb már írtam a tárgy mezőről, ami nagyon fontos. De a levél tartalma sem mindegy. Ne legyen hosszú, de nem legyen túl rövid sem.  Végzetes hiba ha csak linkek vagy képek vannak a tartalomba. Meg kell találni az arányokat. És a legfontosabb mindig legyen értelme a levélnek. Ne csak azért küldjünk ki hírlevelet, mert a főnök azt mondta, hogy heti egyet kell és csak rizsázunk. Hanem azért, mert a feliratkozónak van egy értékes és egy érdekes ajánlatom. Ha megígérted a feliratkozódnak, hogy csak havonta küldesz levelet akkor ne naponta küldj neki, mert előbb utóbb megnyomja a SPAM gombot.

  • A szolgáltató akinek a segítségével küldi a feladó a leveleket

Ha a program észreveszi, hogy a tartalomban olyan szavak vannak ami miatt esetleg már egyes felhasználók már korábban SPAMbe rakták a levelet  és ez meghaladja azt a bizonyos határt akkor a levélküldő szoftver automatikusan maga csinál a levélből SPAMet. Ilyenkor a szoftver el sem küldi a levelet.  Ilyen esetben a szoftvert üzemeltető vállalkozás értesíti a feladót, hogy változtasson a szövegen.

 

 Lényeg, hogy mindig a feliratkozó érdekeit kell nézni, és egy profi hírlevél küldő szoftvert kell vásárolni. Az ingyen használható hírlevél rendszerrel mindig csak a baj van, ezt jobb az emlékezetünkben tartani.