Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Hírlevél leiratkozás – Avagy mennyit veszíthetsz ha nem tudnak leiratkozni a látogatók

Ha már feliratkoztak a látogatók, akkor miért akarnak leiratkozni? Olvasom sokszor a fórumokon és egyéb oldalakon.

Nem bonyolult a válasz - nem tetszik a tartalom. Inkább azt  nehéz elfogadni, hogy leakarnak iratkozni, mert akkor azt gondolod, hogy biztos nem lesz többet már vásárló. De hidd el nincs egy dühösebb embernél rosszabb.  Ugyanis, ha nem tud leiratkozni, vagy csak nehezen találja meg a leiratkozást, akkor biztos lehetsz benne, hogy nem pozitív kritikát fogsz kapni, arról nem is beszélve, ha annyira dühös, hogy reklámozza különböző fórumokon, hogy milyen negatív tapasztalata van veled kapcsolatban. Na ekkor  már biztos, lehetsz benne, hogy több vásárlót vesztettél, mintha megkönnyítetted volna a leiratkozást és elvesztesz 1 embert.

 Amire törekedned kell, az az, hogy könnyű legyen leiratkozni.

Meg se forduljon a fejedben, hogy a hírleveledbe, nem teszed bele a leiratkozási linket. Egyből benyomnak spamba és egy idő után ha sokan benyomnak spambe a spam szűrű automatikusan a spamba fogja rakni a hírleveleidet és akkor nem sok értelme van annak, hogy használsz hírlevél küldő szoftvert.

Na de szerintem a legrosszabbak közé tartozik, az az eset, hogy ha le akarsz iratkozni és csak a honlapon tudod megtenni. Például egyik oldalra amikor felakartam iratkozni, akkor rögtön mellette volt egy olyan mező, hogy leiratkozáshoz is meg kellett adni az email címet. Olyan gyorsan mentem el arról az oldalról ahogy csak tudtam,pedig nagyon jó kis oldal volt. De kérdem én, ki az aki feliratkozik egy ilyen helyre majd észben tartja azt, hogy ha majd leakar iratkozni, akkor majd visszalátogat az oldalra. Senki. Előbb fogják a spambe nyomni az emailt.

Ne csináld meg azt, hogy parányi betű nagyságú a leiratkozási link a hírleveled végén. Azt meg pláne ne, hogy a linket úgy állítod be, hogy olyan színű legyen mint a többi betű. Vagyis, hogy teljesen beleolvadjon a szövegkörnyezetbe. Én ha ilyen esettel találkozom akkor spamet nyomok. Azért mert nem akarom magam úgy érezni, hogy átvertek.

Olyan esettel is találkoztam, amikor nagyon designos hírlevelet kaptam, általában a tartalom is nagyon hasznos volt. Aztán jött a honlap tulajdonosi váltás, és nem tetszett amit már küldtek. Azért is mert teljesen megváltozott a honlap tartalma és már nem azt nyújtották amire én feliratkoztam. Gondolom az előző tulajdonos átadta az email listát is amit összegyűjtött, ezzel nem kis szabályt szegve. No, de ez mindegy. A lényeg, hogy ezekben a hírlevelekben volt leiratkozási link. Csak amikor rákattintottam a linkre, akkor átdobott egy olyan oldalra ahol egy űrlapot kellett volna kitöltenem, majd a végén megadni az email címemet és küldés. Na ekkor úgy megnyomtam a spam gombot mint a húzat, nekem senki ne rabolja ezzel az időmet.

Legegyszerűbb ha a hírleveled elején feltüntetted azt a szöveget, hogy:

 Kedves XX. Ezt a hírlevelet azért kaptad mert, feliratkoztál a www.google.hu oldalunkra. Ha már nem szeretnél tőlünk kapni hírlevelet kattints erre a linkre:  leiratkozas link

És ez a link tényleg legyen a leiratkozás. Biztos lehetsz benne, hogy bár elvesztesz egy feliratkozott, több 100-at mentesz meg az által, hogy nem nyomják spambe a leveled.

Nem érdemes a látogatókat kihasználni és azt gondolni, ha már feliratkozott, akkor már meg van, mint hal a hálóban. Ez teljesen nem így van. A látogatót aki feliratkozott meg kell becsülni és értékes tartalommal ellátni. Csak így lehet belőle vásárló. Ha tiszta lapokkal játszol akkor azt a hírlap feliratkozók is megfogják hálálni.

 

0 Tovább

Mi a spam?

 A spam:

Minden olyan levél (vagy akár szórólap) amit a címzett személy megkap, de nem kérte és nem is adott engedélyt arra, hogy ilyen jelegű leveleket kapjon. Tehát egyszerűen mondva kéretlen levél.

A spam elnevezést egy húskonzervről kapta, amit Amerikában készítettek (még ma is gyártanak) és nagyon rossz ízű és állagú volt. Ma már azért ehetőbb a húskonzerv.

Na már most gondoljunk bele, senki sem szereti a spam leveleket. Aki kapja  pláne nem, de aki küldi annak sem az a szándéka, hogy spamet küldjön. Egyszerűen csak a termékéről vagy szolgáltatásáról tájékoztatni szeretné azokat a látogatókat akik a honlapján jártak és feliratkoztak  a hírlevélre.   

Na de akkor mégis, hogy lesz spam egy hírlevél?

Ez nagyon sok mindentől és mindenkitől függ. Függ attól aki kapja az e-mail levelet, aki küldi a levelet és a szolgáltatótól is függ akinek a hírlevél rendszerét használja a feladó.

Nézzük sorban:

  • Aki kapja az e-mailt.

Magamból kiindulva ha egy olyan feladótól kapok levelet akit nem ismerek akkor szinte automatikusan megnyomom a Gmailnak azt a funkcióját, hogy SPAM.  Ha nem teszem be automatikusan a SPAM mappába akkor annak csak az az oka, hogy a tárgy mezőbe nagyon jó szöveget írtak, ami nekem rögtön megtetszett vagyis megfogott. Szóval nagyon fontos a tárgy mező is. Például ha már azt írják bele, hogy „ Ingyen megkapod ezt a Nokia fényképezőt” vagy „Megnyerheted ezt és ezt ”. Nem hiszek a feladónak, mert általában átverés az egész.
Hogy miért? A levélben általában mindig feltételhez kötik az ingyen vagy a nyeremény termékeket. Biztos te is találkoztál már ilyen helyzettel, hogy azért, hogy ingyen megkapd vagy megnyerd a termékeket ki kellett töltened valamit vagy fel kellett iratkoznod valahova. Ismerős a helyzet ugye? Na már most ha pl. az írják, hogy új termék érkezett amit most olcsóbban megkaphatok akkor már érdemesnek tartom elolvasni a kínálatukat. Persze mindenkit más szöveg fog meg.

  • Aki küldi a levelet – vagyis a feladó

Nem mindegy, hogy a feladó milyen szöveget ír a hírlevélbe. Az előbb már írtam a tárgy mezőről, ami nagyon fontos. De a levél tartalma sem mindegy. Ne legyen hosszú, de nem legyen túl rövid sem.  Végzetes hiba ha csak linkek vagy képek vannak a tartalomba. Meg kell találni az arányokat. És a legfontosabb mindig legyen értelme a levélnek. Ne csak azért küldjünk ki hírlevelet, mert a főnök azt mondta, hogy heti egyet kell és csak rizsázunk. Hanem azért, mert a feliratkozónak van egy értékes és egy érdekes ajánlatom. Ha megígérted a feliratkozódnak, hogy csak havonta küldesz levelet akkor ne naponta küldj neki, mert előbb utóbb megnyomja a SPAM gombot.

  • A szolgáltató akinek a segítségével küldi a feladó a leveleket

Ha a program észreveszi, hogy a tartalomban olyan szavak vannak ami miatt esetleg már egyes felhasználók már korábban SPAMbe rakták a levelet  és ez meghaladja azt a bizonyos határt akkor a levélküldő szoftver automatikusan maga csinál a levélből SPAMet. Ilyenkor a szoftver el sem küldi a levelet.  Ilyen esetben a szoftvert üzemeltető vállalkozás értesíti a feladót, hogy változtasson a szövegen.

 

 Lényeg, hogy mindig a feliratkozó érdekeit kell nézni, és egy profi hírlevél küldő szoftvert kell vásárolni. Az ingyen használható hírlevél rendszerrel mindig csak a baj van, ezt jobb az emlékezetünkben tartani.

0 Tovább

Online Marketing Nőknek

blogavatar

Phasellus lacinia porta ante, a mollis risus et. ac varius odio. Nunc at est massa. Integer nis gravida libero dui, eget cursus erat iaculis ut. Proin a nisi bibendum, bibendum purus id, ultrices nisi.

Utolsó kommentek